Ubat Denggi?  

Posted by Izwannuddin in

Ubat denggi?Denggi xder ubat la...aritu aku kene
denggi,platlet jatuh sket la..pastu aku pun mintak masuk hospital.tp platlet xnaik2 gak walau masuk air.
Fikir punya fikir...aku pun minum 100 plus 4 botol,aku minum siang.Pastu malam cek darah platlet aku naik mendadak.
100 Plus tu memang sangat bagus diamalkan untk mengurangkan suhu badan bagi pengidap denggi sebab kadar penghidratan dia lebih cepat daripada air kosong biasa. Tapi, memang pesakit akan rasa berpeluh & nak buang air je....
Paling cepat untuk menaikkan platelet darah ialah sup ketam selain air kiwi (saranan memang 100 Plus tapi diorang biasa tak tahan kerana dah la makan tak lalu, perut kosong,sebu, kena lak 100 Plus tu yg payau jek
tekak..)100 Plus dicadangkan dibuka sejam penutup botol sebelum jadikan minuman, biar gas
hilang.Tak pun campur separuh2 ngn air masak.
Tapi sup ketam memang paling cepat naik..
sekali dengan air kiwi.. try la..
Satu lagi...lupa nak bagitau..aku minum air halia atau ENO Halia xnak bg muntah.Menjadi jugak la....

This entry was posted on 23 September 2008 at Tuesday, September 23, 2008 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

tips yang bagus..hihi..mnum air kiwi pon ok jgk yerk..tak tahu ler pulak..

4 September 2011 at 17:25

Post a Comment